Întrebări Frecvente
Ce trebuie să fac prima dată în caz de deces la domiciliu?
Sunați la 112 pentru constatarea decesului de către echipajul medical. Puteți contacta și medicul de familie. Dacă nu există suspiciuni, se eliberează fișa medicală de constatare a decesului.
Ce trebuie să fac după constatarea decesului?
Contactați Ajutorul Funerar la +40721985789. Firma va prelua persoana decedată, va asigura transportul la sediu și depozitarea la frigider, apoi se vor stabili detaliile înmormântării.
Cine eliberează certificatul de deces?
Certificatul constatator este eliberat de medicul de familie (sau de ambulanță în zilele nelucrătoare), după minimum 24 de ore. Ulterior, acesta este transmis firmei Ajutorul Funerar pentru avizul de îmbălsămare.
Ce documente sunt necesare pentru înregistrarea decesului la Starea Civilă?
Certificatul constatator de deces
Certificatul de naștere și, dacă e cazul, certificatul de căsătorie al persoanei decedate
Actul de identitate al persoanei decedate
Actul de identitate al persoanei care declară decesul
Ce trebuie făcut dacă decesul a survenit în urma unui accident, căzătură, suicid sau alt caz medico-legal?
Se sună la 112 și se solicită intervenția echipajului medical. În lipsa antecedentelor medicale, este anunțată și Poliția, care efectuează cercetările. După finalizare, Ajutorul Funerar transportă persoana la Medicina Legală, iar autopsia se efectuează a doua zi.
Ce acte sunt necesare în cazul medico-legal?
Documentele necesare rămân aceleași ca în cazul decesului la domiciliu. Dacă înregistrarea are loc după mai multe zile, poate fi necesară și aprobarea procuraturii.
Ce trebuie să fac în caz de deces la spital?
Contactați Ajutorul Funerar la +40721985789. Mergeți la spital pentru obținerea certificatului constatator, apoi la morgă pentru identificare. După preluare, firma se ocupă de îmbălsămare, pregătirea persoanei și documentația necesară.
Ce este ajutorul de înmormântare și cine poate beneficia?
Ajutorul de înmormântare se acordă pensionarilor sau angajaților care au cotizat la sistemul public de pensii.
Ce acte sunt necesare pentru obținerea ajutorului de înmormântare?
Pentru pensionari:
Certificat de deces (original și copie)
Cupon de pensie
Factura serviciilor funerare
Extras de cont bancar
Cartea de identitate a solicitantului
Pentru angajați:
Certificat de deces (original și copie)
Adeverință de la locul de muncă
Revisal
Factura serviciilor funerare
Extras de cont bancar
Cartea de identitate a solicitantului
Ajutați cu întocmirea dosarului pentru ajutorul de înmormântare?
Da. Ajutorul Funerar vă sprijină în întocmirea și depunerea dosarului la Casa de Pensii, iar suma poate fi decontată direct sau virată ulterior.
Ce trebuie făcut pentru a încasa ultima pensie a persoanei decedate?
Se solicită adeverință de la Casa de Pensii. Sunt necesare: certificatul de deces (copie), cuponul de pensie, acte care dovedesc gradul I de rudenie și actul de identitate al solicitantului.
Ce presupune procedura de incinerare?
După întocmirea documentelor, se solicită adeverința de înhumare de la primărie. Un membru al familiei semnează o împuternicire pentru Ajutorul Funerar. Firma se ocupă de programarea, transportul și returnarea urnei funerare.
